Własna marka odzieżowa - jak zacząć?

Dla wielu osób pasjonujących się modą własna marka odzieżowa może okazać się spełnieniem marzeń. W zdolnych rękach nawet zwyczajna bluzka może stać się hitem, który będą chciały nosić największe fashionistki świata, wiec nie ograniczaj się w swoich marzeniach, tylko dąż do ich spełnienia!

Własna marka odzieżowa jak zacząć?

Jak stworzyć własną markę odzieżową? To trudne zadanie, bo spoczywa na Tobie zaczęcie wszystkiego od zera. Start w postaci własnego showroomu w prestiżowej dzielnicy dużego miasta to ogromne koszty na lokal, szycie odzieży i oczywiście promocję marki w mediach, dlatego lepszym wyborem może być metoda małych kroczków. Z pewnością najważniejszy będzie pomysł - bez tego ani rusz. Musisz stworzyć swoje projekty odzieży, wymyślić ciekawe koncepcje nadruków i zadbać o ich powtarzalność. Dzięki temu można masowo produkować i sprzedawać wysokiej jakości odzież.

 

Jednak same pomysły i chęć ich sprzedawania to nie wszystko. W dzisiejszych czasach, gdy ubrań można mieć na pęczki, trzeba przyciągnąć uwagę konsumentów wyjątkowością. I to na niej przede wszystkim musisz się skupić, jeśli chcesz zrobić karierę w branży odzieżowej. Twórz wartościowe projekty i postaw siebie w roli potencjalnego kupca - czy chciałbyś je kupić? Określ koniecznie swój target czyli grupę, dla której chcesz projektować. Czeka Cię jeszcze wiele ważnych kroków ku własnej działalności, ale nie zrażaj się!

Jak wykonać pierwsze ubrania?

Z pewnością pierwsze projekty, które zamierzasz wyprodukować nie będą mogły wyjść w zbyt dużym nakładzie, bo poniesiesz na to zbyt duże koszty. Jeśli Cię na to stać - możesz stworzyć linię produkcyjną, zlecając fabryce odzieżowej uszycie ubrań według Twojego projektu. Jest jednak dużo bardziej prawdopodobne, że pierwsze ubrania będziesz szyć w zaciszu własnego domu na maszynie do szycia. To dużo bardziej ekonomiczna opcja, nie wymagająca wpłacania zaliczek ani podpisywania kontraktów. Musisz jednak wykazać się umiejętnością szycia i upewnić, że Twoje wyroby będą trwałe, mocne i porządnie wykonane. Przetestuj je - rozciągaj, pierz, wystawiaj na działanie promieni słonecznych, susz na kaloryferze. Wykorzystuj dobre tkaniny, aby były jak najbardziej wytrzymałe. Dzięki temu będziesz mógł usprawiedliwić odpowiednie ceny za swoje wyroby.

Jak wykonać nadruki na ubraniach?

Masz świetny pomysł na serię ubrań z zabawnymi memami albo innymi trendami, którymi zachwycają się ludzie na całym świecie, a których nikt jeszcze nie przełożył na koszulki? Świetnie! Właśnie o to chodzi w tym biznesie, by pokazać coś unikatowego! Zaprojektuj własne nadruki i zleć je profesjonalnej drukarni albo powierz jej również wykonanie właściwego projektu. Ta druga opcja jest znacznie korzystniejsza, jeśli myślisz o odsprzedaży ubrań. Drukarnia pomoże Ci dopasować rodzaj druku do tkaniny, na której chcesz robić printy, a także zaproponuje najwydajniejsze rozwiązanie, jeśli chodzi o liczebność nakładu. Początkowo postaw na kilka drukowanych koszulek, bluz, spodni czy kurtek, które samodzielnie uszyjesz lub zakupisz. Jeśli uda Ci się je sprzedać, będziesz mógł wznowić produkcję.

 

Własna marka odzieżowa - jak zacząć

Jak założyć własną markę odzieżową?

Stwórz koniecznie również nazwę swojej marki i zaprojektuj jej logo lub powierz wykonanie go specjalistom. Będzie ono naszywane na metki Twoich wyrobów. Początkowo niezbyt dobrym pomysłem będzie produkcja ubrań z wielkim logo Twojej nowej marki na piersi - póki nie będzie zbyt rozpoznawalna, nabywcy raczej nie będą nią zainteresowani.

 

Zanim zarejestrujesz swoją działalność i wynajmiesz lokal na sprzedaż swoich ubrań, wyhamuj trochę z marzeniami i upewnij się, czy masz na to odpowiednio dużo pieniędzy. Jeśli marzy Ci się własna marka odzieżowa koszty mogą Cię przerosnąć - często okazuje się, że są dużo wyższe, niż zakładałeś, bo nie wziąłeś pod uwagę niektórych czynników.

 

Gdzie sprzedawać pierwsze ubrania? To trudna sprawa, bo początkowo być może będziesz zmuszony dawać je za darmo - na przykład znajomym lub influencerom, którzy wypromują je i pokażą światu, korzystając ze swoich zasięgów. Własny biznes w postaci marki odzieżowej to przede wszystkim inwestycje - bez nich praktycznie nie da się zbudować kariery. Nastaw się więc na to, że chcąc zredukować koszty posiadania własnej marki musisz część swoich ubrań oddać lub sprzedać za niewielkie pieniądze, w zamian za promocję. Próbuj tez innych kanałów sprzedaży - kontaktuj się ze znajomymi, pokazuj swoje wyroby koleżankom w pracy albo podczas wywiadówek w szkole. Taka sprzedaż lub przynajmniej prezentacja ubrań 'pocztą pantoflową' bywa skuteczniejsza, niż Ci się wydaje!

Jak promować markę odzieżową w mediach?

Bardzo ważne jest, aby dbać o transparentność swojej marki. To znaczy - nie unikać pytań o skład swoich tkanin, sposób szycia, miejsce produkcji czy wykonywania nadruków i tym podobne. Konsumenci lubią wiedzieć, co dzieje się z ich bluzką, zanim trafi ona do ich szafy! Nie lubią być oszukiwani - dlatego musisz pamiętać, by wkładać serce w każdą sztukę swojej odzieży i produkować ją w zgodzie z najwyższymi standardami. Może skup się na przykład na odzieży plus size w rozmiarach, które rzadko można spotkać w sieciówkach? W ten sposób znajdziesz własną niszę odzieżową, a przy okazji uda Ci się uszczęśliwić wiele osób, które poszukują ubrań w dużych rozmiarach!

 

Skup się też na promocji w mediach - załóż swoje profile w social mediach i pokazuj na nich różne ciekawostki związane z branżą modową, nagrywaj filmiki produkcyjne, czy te, na których pokazujesz jak pakujesz swoje produkty do wysyłki dla klientów. Własna marka odzieżowa to mnóstwo pracy jako projektant, krawiec, biznesmen, ale również handlowiec i PR-owiec. I co ważne - na każdym etapie musisz dbać o najwyższą jakość tego, co robisz. Z pewnością efekty przerosną Twoje najśmielsze oczekiwania i lada chwila zaczniesz odnosić sukcesy w branży fashion! Pamiętaj jednak, aby mieć w sobie jeszcze więcej pokory i więcej kreatywności - zanim przyjdą pierwsze sukcesy musisz przejść długą drogę.

Zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na Państwa pytania.

+48 881 660 555 +48 533 296 734 lub napisz do nas!

Kadok.pl © Copyright 2021. All Righs Reserved.
realizacja: SEM7.pl