Najlepsze pomysły na świąteczne prezenty dla klientów

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. A wraz z nimi coroczne poszukiwanie prezentów - dla bliskich, współpracowników, czy też kontrahentów. W świecie biznesu wybór świątecznych upominków może być nie lada wyzwaniem. Prowadzisz własną firmę i brak Ci pomysłu na to, co w tym roku podarować swoim klientom? Zainspiruj się naszym artykułem! Znajdziesz w nim najlepsze pomysły na świąteczne upominki dla klientów oraz wskazówki, na co zwracać uwagę przy wybieraniu idealnego prezentu.

 

Dlaczego warto wręczać upominki świąteczne klientom?

Pozornie zwykły, świąteczny prezent dla kontrahenta może wyrazić więcej niż 1000 słów. Obecnie wręczanie upominków to nie tylko miły gest. Za jego pomocą możemy zakomunikować znacznie więcej niż mogłoby się nam wydawać.

 

Prezent biznesowy może być eleganckim i nieszablonowym podziękowaniem za współpracę. Dzięki oryginalnym, spersonalizowanym upominkom możemy pokazać, jak bardzo cenimy konkretnego kontrahenta. W niektórych przypadkach świąteczne upominki wykorzystuje się także w celu przypomnienia o sobie partnerowi biznesowemu, z którym mieliśmy okazję kiedyś pracować - w ten sposób można taktownie zasygnalizować chęć kontynuowania współpracy.

 

Co więcej, prezenty mogą znacznie ułatwić nam budowanie pozytywnych skojarzeń z marką, a także długotrwałych relacji z partnerami biznesowymi. Należy jednak pamiętać, że w świecie biznesu takt i profesjonalizm odgrywają bardzo ważną rolę - nie mniej istotne są także przy wybieraniu prezentów. Wybór odpowiedniego upominku biznesowego wiąże się bowiem z pewnymi ograniczeniami. W sytuacji prywatnej mamy w tym zakresie o wiele większą swobodę. Natomiast nie wszystko wypada podarować klientowi.

 

Jak wybrać idealny prezent świąteczny dla partnera biznesowego?

Wybór idealnego upominku dla kontrahenta jest determinowany przez wiele czynników. Jeśli właśnie stoisz przed tym dylematem, koniecznie weź pod uwagę takie kwestie jak:

  • zainteresowania partnera biznesowego - personalizacja upominków to klucz do sukcesu. W miarę możliwości powinniśmy zwracać uwagę na to, by podarunek nawiązywał do zainteresowań klienta. Jednak zadanie to jest znacznie trudniejsze, gdy planujemy obdarować bardzo dużą liczbę osób. W takim przypadku można postawić przykładowo na prezenty z oryginalnym nadrukiem. Takie podarunki mają bardzo uniwersalny charakter, a jednocześnie nie musimy obawiać się, że zostaną uznane za sztampowe,
  • przydatność prezentu - należy wziąć pod uwagę to, czy nasz podarunek będzie dla konkretnej osoby użyteczny. Nieprzemyślany upominek może zostać odłożony na półkę i bardzo szybko zapomniany, a w najgorszym przypadku - wyrzucony,
  • relacje łączące nas z kontrahentem - rodzaj prezentu, a także jego cena powinny być uzależnione od tego, czy z klientem łączą nas bliższe, czy też dalsze relacje. Warto jednak zaznaczyć, że prezenty o zbyt osobistym charakterze zazwyczaj nie są mile widziane w świecie biznesowym,
  • upominek 'łapówka' - prezent biznesowy powinien być przede wszystkim taktowny. Weź pod uwagę rodzaj prezentu oraz okoliczności, w jakich upominek zamierzasz podarować. Nie możesz dopuścić do niezręcznej sytuacji, kiedy to Twój klient potraktuje prezent jako pewnego rodzaju 'łapówkę', która ma na celu np. przyspieszyć podjęcie ważnej dla nas decyzji biznesowej,
  • reklama firmy - upominki biznesowe ze względu na swój charakter mogą pełnić funkcję promocyjną. Jednak w przypadku prezentów świątecznych warto zadbać o to, by umieszczona na nich reklama firmy nie była zbyt nachalna,
  • jakość wykonania upominków - jeśli chcemy zbudować pozytywne skojarzenia ze swoją marką i zależy nam na profesjonalnym wizerunku, należy zwrócić uwagę na to, by prezenty, które zamierzamy podarować, wyróżniały się wysoką jakością i trwałością. Prezent, który zniszczy się po kilku dniach użytkowania, nie będzie świadczył o nas zbyt dobrze.

 

prezenty na święta dla kontrahentów
Za pomocą świątecznego prezentu możesz w elegancki sposób podziękować kontrahentowi za współpracę

 

Świąteczne prezenty dla klientów - inspiracje

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Advertising Specialty Institute w 2017 roku do najpopularniejszych upominków dawanych partnerom biznesowym należą karty podarunkowe i odzież. Warto zaznaczyć, że w ciągu ostatnich trzech lat ubrania pełniły funkcję upominków biznesowych bardzo często - ok. 40% ankietowanych przedsiębiorstw zdecydowało się podarować swoim klientom właśnie taki prezent. Natomiast według incentivemag bardzo dużą popularnością cieszą się także akcesoria i gadżety biurowe - ok. 44% respondentów wskazało, że daje tego rodzaju upominki.

 

Biorąc pod uwagę aktualnie panujące trendy w roli świątecznych upominków dla partnerów biznesowych bardzo dobrze sprawdzą się T-shirty z nadrukiem. Idealnym prezentem może być także spersonalizowany kubek z nadrukiem, poduszka z grafiką, czy też praktyczny notatnik z logo firmy lub kalendarz. Upominki świąteczne z oryginalnymi nadrukami to doskonałe rozwiązanie, jeśli chcesz podarować swoim partnerom biznesowym coś wyjątkowego. Warto zaznaczyć, że nadrukiem w tym przypadku wcale nie musi być logo firmy - masz pełną dowolność w zakresie doboru grafiki. Postaw na kreatywne rozwiązania, wtedy szansa na to, że Twój klient zatrzyma otrzymany od Ciebie prezent i będzie go używał, znacznie się zwiększy. Do upominku warto dołączyć także kartkę ze spersonalizowanymi życzeniami - wtedy prezent nabierze indywidualnego charakteru.

 

Wyjątkowe upominki świąteczne z nadrukiem dla swoich partnerów biznesowych możesz zamówić w naszej drukarni Kadok. Wykonujemy kubki, poduszki, torby oraz koszulki ze spersonalizowanymi nadrukami najwyższej jakości. W naszej ofercie znajdziesz także profesjonalne gadżety reklamowe. Zapraszamy do współpracy!

 

Zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na Państwa pytania.

+48 888 533 811 +48 881 444 156 lub napisz do nas!

Kadok.pl © Copyright 2016. All Righs Reserved.
realizacja: SEM7.pl