Kreowanie wizerunku firmy - jak zrobić to prawidłowo?

Budowanie wizerunku firmy to inaczej czynności i inwestycje, które należy przedsięwziąć, aby osiągnąć zamierzony efekt, czyli sprawić, by klienci widzieli nas tak, jak chcemy być postrzegani. Co wpływa na wizerunek firmy i jak go poprawić? Z pewnością trzeba będzie postawić na współpracę z fachowcami!

Dlaczego wizerunek firmy jest taki ważny?

Zakładasz firmę po to, aby zarabiać. Może Ci to zagwarantować w zasadzie jedynie duża liczba klientów - zarówno tych stałych, jak i nowych, którzy systematycznie będą do Ciebie napływali. Aby klienci wracali i byli zainteresowani Twoim produktem lub usługą, muszą być przekonani, że jesteś lepszy od konkurencji. Musisz więc sprawiać wrażenie profesjonalisty i pokazać, że Twoja firma doskonale zna się na tym, czym się zajmuje, nawet jeśli w istocie dopiero stawia pierwsze kroki w działalności. To nie oznacza, że masz kłamać odnośnie swoich kompetencji! Powinieneś jednak sprawić, aby klient dał Ci szansę - mimo, że w branży jesteś świeży.

 

Wizerunek firmy to wszystkie elementy reklamy, które pozwalają upowszechnić jej logo i zakres działalności wśród konkurencyjnych firm. Ale jest to również całe spektrum Twoich działań podczas współpracy z klientem. To, w jaki sposób reagujesz na zadowolenie klientów, oraz jak radzisz sobie z reklamacjami i ewentualnymi problemowymi klientami. Prawdziwi mistrzowie PR-u potrafią porażki przekuwać w sukcesy - do czego i Ty powinieneś dążyć! Pamiętaj, że wizerunek firmy to również jej korzystne postrzeganie przez kontrahentów oraz konkurencję, a także przez potencjalnych pracowników, którzy chcą właśnie w niej rozwijać swoje skrzydła.

Co wpływa na wizerunek firmy?

Wpływ na kreowanie wizerunku firmy będzie miała przede wszystkim Twoja koncepcja na to działanie oraz konsekwencja we wdrażaniu i kontynuowaniu ich. Na zasadzie burzy mózgów i klasycznego planu, bądź tez konspektu, należy zastanowić się i dokładnie wypisać, jak chcesz być postrzegany na rynku w danej branży. Czy chcesz zasłynąć jako niewielka rodzinna firma z tradycjami przekazywanymi z pokolenia na pokolenie, dbająca bardziej o wysoką jakość swoich wyrobów niż o masową produkcję? A może Twoim przesłaniem ma być, że produkujesz wyroby w dużej ilości, dostępne dla każdego, również pod względem cenowym i dostarczasz je w możliwie jak najszybszym czasie? Zakładając firmę z pewnością wiesz, w jakim kierunku chcesz zmierzać. Budowanie wizerunku przedsiębiorstwa ma pomóc Ci sprawić, że wszyscy dookoła będą Cię postrzegali tak samo.

Na wizerunek firmy wpływają między innymi:

  • odpowiedni wybór nośników reklamowych
  • prawidłowa identyfikacja wizualna wzbudzająca trafne skojarzenia
  • profesjonalne podejście do klienta
  • udogodnienia techniczne podnoszące jakość usług
  • wysoka jakość produktów i wyrobów
  • sprawny przepływ informacji
  • obecność w social mediach
  • właściwy dobór pracowników pod względem ich kompetencji

...oraz wiele innych elementów. Aby zdobyć zaufanie klientów i przyciągnąć do siebie tych nowych, powinieneś zadbać o spójność tych wszystkich wymienionych rzeczy. Warto zabrać się do tego opracowując identyfikację wizualną i zlecając opracowanie strategii reklamowej na początek w sferze ulotek, wizytówek, katalogów, strony internetowej i tym podobnych nośników reklamowych.

 

Kreowanie wizerunku firmy

Jak poprawić wizerunek firmy?

Nadszarpnięty wizerunek firmy będzie skutkował stopniowym ubytkiem klientów i brakiem napływu nowych. Ci nowi mogą obawiać się współpracy z Tobą, a dotychczasowi, o których nie zadbałeś - będą wręcz odradzać Twoją firmę innym. Trzeba temu zaradzić zwracając się do specjalistów. Można w tym celu zatrudnić ekspertów, którzy opracują specjalną strategię w social mediach, zaprojektują stronę internetową oraz materiały reklamowe i inne narzędzia do budowy wizerunku firmy.

 

Należy sprawić, aby klient odniósł wrażenie, że odcinasz się od swojego dotychczasowego działania grubą kreską i rozpoczynasz nową erę prowadzenia swojej działalności. Dobrym krokiem ku temu bywa przeniesienie siedziby firmy do bardziej nowoczesnego budynku, remont, kompletna zmiana logo, nazwy i identyfikacji wizualnej. Takie drastyczne kroki wymagają oczywiście inwestycji finansowych - jednak bez tego się nie obejdzie, jeśli chcesz, aby Twoje działania miały sens.

Elementy wizerunku firmy - jakie są?

Co składa się na wizerunek firmy? Być może wiele z tych elementów już masz, ale skoro brak Ci klientów, to znaczy, że należy je zmienić. W skład wizerunku firmy wchodzi między innymi nazwa i logo. Chcąc, aby kojarzyły się pozytywnie, pozwól je zlecić specjalistom. Nowa, świeża nazwa firmy i unikalne, nowoczesne logo, które przykuwa uwagę - to zdecydowanie podstawa. Warto umieścić je również jako szyld, na folderach reklamowych, ulotkach, plakatach, czy odzieży, którą będą nosili Twoi pracownicy odpowiedzialni za kontakt twarzą w twarz z klientem.

 

Wyraziste logo, kolory spójne z Twoją branżą, ciekawa i wpadająca w ucho nazwa - to wszystko wydaje się być zbyt banalne, aby to naprawdę o to mogło chodzić w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. A jednak to właśnie to! Najbardziej znane firmy na świecie, generujące rocznie miliardy dolarów zysku, wydają sporą część swoich przychodów na marketing. Po co, skoro już są rozpoznawalne? Właśnie po to, aby utrzymywać zainteresowanie swoją marką na stabilnym, wysokim poziomie!

Dlaczego warto odmienić wizerunek firmy?

Kreowanie wizerunku firmy powinno się odbywać z konsekwencją i zaangażowaniem. Przede wszystkim należy ustalić misję firmy, jej wartości i cele, a następnie opracować całą strategię marketingową i monitorować jej skuteczność. W dobie bardzo dużej konkurencji należy stale udowadniać, że jest się nie tylko wciąż profesjonalną firmą, ale również, że stale dba się o swój rozwój. Bo rozwój każdego przedsiębiorstwa to przede wszystkim jeszcze lepsze produkty i usługi a współcześni klienci są bardzo wymagający. Należy sporo zainwestować i nie ustawać w rozwijaniu swojej marki, aby nie mieli powodu przechodzić do konkurencji! Postaw na współpracę z ekspertami od wizerunku i reklamy, a ona z pewnością Ci się opłaci.

Zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na Państwa pytania.

+48 881 660 555 +48 533 296 734 lub napisz do nas!

Kadok.pl © Copyright 2021. All Righs Reserved.
realizacja: SEM7.pl