7 cech skutecznego gadżetu reklamowego

79% osób, które dostały kiedyś gadżet reklamowy, dzięki takiemu gestowi poczuły się docenione - tak wynika z badania przeprowadzonego przez BPMA (British Promotional Merchandise Association). Dowiedz się, jakimi cechami powinien wyróżniać się skuteczny gadżet promocyjny, aby wzbudzał w klientach wyłącznie pozytywne emocje.

 

Jaki powinien być gadżet reklamowy?

W artykuły promocyjne inwestują zarówno małe, średnie, jak i duże przedsiębiorstwa. Każda firma chce zyskać lojalność klienta i zbudować z nim długotrwałą relację, dlatego konkurencja na rynku jest ogromna. Badanie 'Siła gadżetów reklamowych' przeprowadzone przez BPMA pokazuje, że niemalże połowa ankietowanych (44%) ma na swoim biurku więcej niż 4 gadżety promocyjne. Najwięcej osób przyznało, że trzyma na nim przede wszystkim reklamowe długopisy (66%), notatniki (43%), kubki (20%) i podkładki (17%).

 

Firmy wykorzystują gadżety reklamowe przede wszystkim w następujących celach - aby zwiększyć rozpoznawalność marki oraz sprzedaż. Wiele przedsiębiorstw stosuje je głównie podczas eventów branżowych, upatrując w tym szansę do pozyskania nowych klientów.

 

Jak mimo dużej konkurencji wyróżnić się upominkami reklamowymi i zachęcić potencjalnego klienta do bycia lojalnym wobec naszej marki? Oto cechy, które powinien mieć skuteczny gadżet promocyjny:

  • przydatność - upominki, które są funkcjonalne, są najbardziej cenione - zostało to potwierdzone przez firmę Ipsos, która przeprowadziła badanie na temat percepcji gadżetów reklamowych dla PIAP. Najbardziej lubimy dostawać rzeczy, które są dla nas przydatne, ponieważ czujemy się wtedy dobrze rozumiani. Firma, która wręcza taki upominek, komunikuje, że potrzeby jej klientów są dla niej istotne i co najważniejsze - w pełni je rozumie,
  • personalizacja - obecnie personalizacja to jedno ze skuteczniejszych narzędzi, dzięki któremu utrzymanie dobrych relacji z obecnymi klientami i pozyskiwanie nowych, stają się łatwiejsze. Według badania Deloitte, zapotrzebowanie na spersonalizowane produkty jest obecnie bardzo duże - 36% ankietowanych wyraziło nimi zainteresowanie. Chcesz, aby osoby korzystające z Twoich usług poczuły się ważne i wyjątkowe? Nie idź tą samą drogą, co Twoja konkurencja! Spraw, by z pozoru zwykły przedmiot nabrał zupełnie innego, bardziej osobistego znaczenia, np. dzięki oryginalnemu kształtowi lub nadrukowi,
  • wysoka jakość - przedmiot, który będzie promował Twoją markę, musi spełniać najwyższe standardy pod względem jakości wykonania. Wybrany przez Ciebie gadżet będzie wizytówką firmy, dlatego oszczędzanie na zamawianych upominkach za wszelką cenę, nie jest wskazane,
  • element zaskoczenia - według Ipsos dobry gadżet reklamowy powinien czymś zaskakiwać. Przykładowo, mile widziane jest zaskoczenie na poziomie designu lub funkcjonalności - z pozoru zwyczajny przedmiot może łączyć w sobie kilka różnych zastosowań lub wyróżniać się nietypowym kształtem,
  • atrakcyjny design - najprościej rzecz ujmując skuteczny gadżet reklamowy, to także atrakcyjny wizualnie upominek. Przedmiot o wyjątkowym designie to szansa dla firmy, aby zyskać zainteresowanie potencjalnego klienta. Jednak warstwa estetyczna upominku jest równie istotna także dla osoby obdarowywanej. Gdy dostajemy prezent, największą uwagę zwracamy na sam upominek i to, jak wygląda, a dopiero później interesujemy się widniejącym na nim logo firmy,
  • odpowiednio dopasowany do okazji - trzeba pamiętać, że inny upominek sprawdzi się podczas targów branżowych, a inny gadżet będzie bardziej odpowiedni w przypadku eleganckich uroczystości. Według raportu 'Percepcja upominków reklamowych' w pierwszej sytuacji w charakterze gadżetu promocyjnego lepiej sprawdzą się różnego rodzaju przedmioty użytkowe. Natomiast w przypadku np. uroczystości jubileuszowych lepszym rozwiązaniem będą upominki z wyższej półki, wyróżniające się niestandardowym designem,
  • przyjazny środowisku - firma, inwestując w gadżety przyjazne środowisku, może zakomunikować szerszemu gronu odbiorców wyznawane wartości, a tym samym - zyskać poparcie ze strony osób, które hołdują tej samej idei. Dobrym pomysłem na promocję firmy może być np. nadruk na torbach z ekologicznego materiału, czy też biodegradowalne długopisy z logo firmy.

 

gadżety do promocji firmy
Dzięki oryginalnym gadżetom firmowym można skutecznie zwiększyć rozpoznawalność marki 

 

Jak firmy wykonujące gadżety reklamowe mogą pozyskać klienta?

Bardzo duże zainteresowanie artykułami promocyjnymi obecnie wzmaga konkurencję także wśród firm świadczących tego typu usługi reklamowe. Z badania 'Siła gadżetów reklamowych' wynika, że przedsiębiorstwa najchętniej zamawiają gadżety u tego samego dostawcy, jeśli:

  • firma zapewnia dobrą obsługę klienta (30% ankietowanych),
  • dostawca dba o relację z klientem (16% ankietowanych),
  • firma zapewnia gadżety reklamowe wysokiej jakości (13% ankietowanych),
  • upominki są łatwe w użyciu (10% ankietowanych),
  • firma oferuje konkurencyjne ceny (9% ankietowanych).

 

Skuteczne gadżety reklamowe dla Twojej firmy możesz zamówić w drukarni Kadok. Wykonujemy artykuły promocyjne z trwałym, spersonalizowanym nadrukiem. Usługą, w której się specjalizujemy jest sitodruk na koszulkach. Jednak nasza oferta obejmuje także nadruki na:

  • torbach,
  • poduszkach,
  • kubkach,
  • odzieży,
  • podkładkach,
  • artykułach piśmienniczych,
  • notatnikach.

Zapewniamy konkurencyjne ceny i najwyższą jakość wykonania. Skorzystaj z naszych usług, zaprezentuj swoją firmę w najlepszym świetle i pozyskaj nowych klientów.

 

Zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na Państwa pytania.

+48 881 660 555 +48 533 296 734 lub napisz do nas!

Kadok.pl © Copyright 2021. All Righs Reserved.
realizacja: SEM7.pl