Kolor ma znaczenie: Psychologia barw w nadrukach na odzieży

 

Planujesz zakup odzieży reklamowej z personalizowanym nadrukiem? Pod uwagę weź wiele kryteriów. To nie tylko rodzaj druku i materiału, ale również kolorystyka samej koszulki i umieszczonych na niej nadruków. Dlaczego kolor ma znaczenie? Jest to związane z psychologią barw i tym, jak oddziałują one na konsumenta. Dowiedz się, co symbolizują poszczególne kolory.

 

Symbolika wybranych kolorów i ich znaczenie w reklamie 

 

Przed wyborem konkretnego koloru koszulek, dokładnie zapoznaj się z ich znaczeniem. Wielu przedsiębiorców to bagatelizuje lub nie ma wiedzy na ten temat. Naszym zadaniem jest uświadomić Cie w tym zakresie oraz pomóc Ci w osiągnięciu zakładanych celów promocyjnych i wizerunkowych. Poniżej w kilku słowach wskazano na symbolikę wybranych barw wykorzystywanych w projektach reklamowych, w tym w spersonalizowanych koszulkach.

 

Zielony - barwa nawiązuje do natury i zdrowia, wykorzystywana jest m.in. przez firmy, które oferują produkty ekologiczne, są świadome społecznie i postępują zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju lub chcą budować taki wizerunek.

 

Żółty - kolor radości i szczęście, który doskonale sprawdza się w kampaniach reklamowych w ramach promocji świadczonych usług lub oferowanych produktów, ponieważ przywołuje pozytywne i energiczne skojarzenia.

 

Niebieski - kolor spokoju i profesjonalizmu, który wzbudza zaufanie wśród konsumentów, przez co stosowany jest przez firmy budujące swoją renomę oraz pozycję. Kolor ten często wykorzystywany jest przez brandy związane z medycyną oraz z usługami finansowymi, w tym m.in. doradców kredytowych i inwestycyjnych. 

 

Czerwony - energiczny kolor pasji, który wzbudza wiele emocji. Często wykorzystuje się go przy koszulkach promocyjnych, aby przyciągnąć uwagę konsumentów. Czerwony szybko wzbudza emocje i rozpala, dlatego najlepiej sprawdza się w przypadku promocji i wyprzedaży. 

 

Biały - kolor ten kojarzy się z prostotą i niewinnością. Wykorzystuje się go w branżach, gdzie wskazane jest podkreślenie prostych i czystych zamiarów, a także bezpieczeństwa. Białe koszulki i nadruki na odzieży promocyjnej pasują do brandów związanych z parentingiem oraz branży kosmetycznej. 

 

Czarny - ostatnią z analizowanych przez nas barw jest czerń. To kolor ekskluzywności i elegancji, który często wybierany jest przez brandy premium (łączy się go np. z kolorem złotym) oraz oferujące produkty klasy premium. Korzystają z niego m.in. podmioty z branży jubilerskiej, meblarskiej czy też modowej. 

 

Pomarańczowy - kolor kojarzony ze sportem i innowacją. Nic dziwnego, że często sięgają po niego innowacyjne firmy, start-upy oraz podmioty związane ze sportem. 

 

Fioletowy - podobnie, jak czarny, pasuje do brandów premium. Fioletowa barwa podkreśla wysoką jakość świadczonych usług lub oferowanych produktów. Wykorzystuje się ją również w branży wellness, beauty & SPA. 

 

Co wziąć pod uwagę przy doborze koloru koszulek oraz nanoszonych grafik i wzorów?
 

Wiesz już, z czym kojarzą się wybrane z popularnych barw wykorzystywanych przy produkcji koszulek promocyjnych oraz personalizowanych nadruków. Oczywiście dobór kolorów powinien być podyktowany nie tylko ich znaczeniem. Bardzo ważne jest to, aby były one spójne z dotychczas budowanym wizerunkiem oraz z tożsamością marki i barwami, które wykorzystywane są w ramach identyfikacji wizualnej. 

 

Aby idealnie trafić w potrzeby konsumentów i zmaksymalizować efekty marketingowe swoich działań, warto dokładnie poznać grupę docelową. Do tego dana kolorystyka musi być dopasowana do specyfiki marki i sektora, w którym ona funkcjonuje. Pod uwagę bierze się też poziom jej rozpoznawalności, wyznawane wartości, emocje konsumentów czy też bieżące postrzeganie marki i to, jaki wizerunek chce się kreować. Powinno to być poprzedzone dokładną analizą biznesową. Im lepiej się do tego przygotujesz, tym lepsze efekty osiągniesz.

 

Sprawdzone sposoby na zwiększenie skuteczności przekazu reklamowego na odzieży 
 

Zastanawiasz się, w jaki sposób zwiększyć skuteczność przekazu reklamowego personalizowanej odzieży? Testuj wybrane rozwiązania, w tym m.in.kontrasty przyciągające uwagę czy też kombinacje kolorów idealnie dopasowane do danej kampanii, pory roku czy też istotnych wydarzeń o znaczeniu globalnym. Ważne, aby wybrane kolory kojarzyły się pozytywnie i były spójne z całą kreacją marketingową. To klucz do osiągnięcia wymiernych rezultatów prowadzonej kampanii. 

 

Masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości w zakresie doboru kolorów? Skontaktuj się z naszym ekspertem. Od lat wspieramy przedsiębiorców, dostarczając im wysokiej jakości personalizowaną odzież reklamową. Zadbamy o to, abyś osiągnął spójny i skuteczny przekaz, a także wykonamy dla Ciebie nadruk z zachowaniem najwyższych standardów rynkowych. Jesteśmy zaufanym partnerem świadomych i wymagających klientów. Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do kontaktu

Zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na Państwa pytania.

+48 881 660 555 +48 533 296 734 lub napisz do nas!

Kadok.pl © Copyright 2021. All Righs Reserved.
realizacja: SEM7.pl