Planujesz zakup odzieży reklamowej z personalizowanym nadrukiem? Pod uwagę weź wiele kryteriów. To nie tylko rodzaj druku i materiału, ale również kolorystyka samej koszulki i umieszczonych na niej nadruków. Dlaczego kolor ma znaczenie? Jest to związane z psychologią barw i tym, jak oddziałują one na konsumenta. Dowiedz się, co symbolizują poszczególne kolory.
Przed wyborem konkretnego koloru koszulek, dokładnie zapoznaj się z ich znaczeniem. Wielu przedsiębiorców to bagatelizuje lub nie ma wiedzy na ten temat. Naszym zadaniem jest uświadomić Cie w tym zakresie oraz pomóc Ci w osiągnięciu zakładanych celów promocyjnych i wizerunkowych. Poniżej w kilku słowach wskazano na symbolikę wybranych barw wykorzystywanych w projektach reklamowych, w tym w spersonalizowanych koszulkach.
Zielony - barwa nawiązuje do natury i zdrowia, wykorzystywana jest m.in. przez firmy, które oferują produkty ekologiczne, są świadome społecznie i postępują zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju lub chcą budować taki wizerunek.
Żółty - kolor radości i szczęście, który doskonale sprawdza się w kampaniach reklamowych w ramach promocji świadczonych usług lub oferowanych produktów, ponieważ przywołuje pozytywne i energiczne skojarzenia.
Niebieski - kolor spokoju i profesjonalizmu, który wzbudza zaufanie wśród konsumentów, przez co stosowany jest przez firmy budujące swoją renomę oraz pozycję. Kolor ten często wykorzystywany jest przez brandy związane z medycyną oraz z usługami finansowymi, w tym m.in. doradców kredytowych i inwestycyjnych.
Czerwony - energiczny kolor pasji, który wzbudza wiele emocji. Często wykorzystuje się go przy koszulkach promocyjnych, aby przyciągnąć uwagę konsumentów. Czerwony szybko wzbudza emocje i rozpala, dlatego najlepiej sprawdza się w przypadku promocji i wyprzedaży.
Biały - kolor ten kojarzy się z prostotą i niewinnością. Wykorzystuje się go w branżach, gdzie wskazane jest podkreślenie prostych i czystych zamiarów, a także bezpieczeństwa. Białe koszulki i nadruki na odzieży promocyjnej pasują do brandów związanych z parentingiem oraz branży kosmetycznej.
Czarny - ostatnią z analizowanych przez nas barw jest czerń. To kolor ekskluzywności i elegancji, który często wybierany jest przez brandy premium (łączy się go np. z kolorem złotym) oraz oferujące produkty klasy premium. Korzystają z niego m.in. podmioty z branży jubilerskiej, meblarskiej czy też modowej.
Pomarańczowy - kolor kojarzony ze sportem i innowacją. Nic dziwnego, że często sięgają po niego innowacyjne firmy, start-upy oraz podmioty związane ze sportem.
Fioletowy - podobnie, jak czarny, pasuje do brandów premium. Fioletowa barwa podkreśla wysoką jakość świadczonych usług lub oferowanych produktów. Wykorzystuje się ją również w branży wellness, beauty & SPA.
Wiesz już, z czym kojarzą się wybrane z popularnych barw wykorzystywanych przy produkcji koszulek promocyjnych oraz personalizowanych nadruków. Oczywiście dobór kolorów powinien być podyktowany nie tylko ich znaczeniem. Bardzo ważne jest to, aby były one spójne z dotychczas budowanym wizerunkiem oraz z tożsamością marki i barwami, które wykorzystywane są w ramach identyfikacji wizualnej.
Aby idealnie trafić w potrzeby konsumentów i zmaksymalizować efekty marketingowe swoich działań, warto dokładnie poznać grupę docelową. Do tego dana kolorystyka musi być dopasowana do specyfiki marki i sektora, w którym ona funkcjonuje. Pod uwagę bierze się też poziom jej rozpoznawalności, wyznawane wartości, emocje konsumentów czy też bieżące postrzeganie marki i to, jaki wizerunek chce się kreować. Powinno to być poprzedzone dokładną analizą biznesową. Im lepiej się do tego przygotujesz, tym lepsze efekty osiągniesz.
Zastanawiasz się, w jaki sposób zwiększyć skuteczność przekazu reklamowego personalizowanej odzieży? Testuj wybrane rozwiązania, w tym m.in.kontrasty przyciągające uwagę czy też kombinacje kolorów idealnie dopasowane do danej kampanii, pory roku czy też istotnych wydarzeń o znaczeniu globalnym. Ważne, aby wybrane kolory kojarzyły się pozytywnie i były spójne z całą kreacją marketingową. To klucz do osiągnięcia wymiernych rezultatów prowadzonej kampanii.
Masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości w zakresie doboru kolorów? Skontaktuj się z naszym ekspertem. Od lat wspieramy przedsiębiorców, dostarczając im wysokiej jakości personalizowaną odzież reklamową. Zadbamy o to, abyś osiągnął spójny i skuteczny przekaz, a także wykonamy dla Ciebie nadruk z zachowaniem najwyższych standardów rynkowych. Jesteśmy zaufanym partnerem świadomych i wymagających klientów. Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do kontaktu.