Nie będzie przesadą stwierdzenie, że cokolwiek byśmy nie chcieli dziś reklamować, niezbędny będzie Internet. W przeszłości przy ograniczonym budżecie można było wziąć pod uwagę rozklejanie ulotek lub pocztę pantoflową. Współcześnie promocja marki odzieżowej to przede wszystkim działalność w sieci. Na pierwszym etapie wystarczy skupić się na bezpłatnych opcjach typu profile w mediach społecznościowych. Rewelacyjne rozwiązanie to Instagram oraz wysokiej klasy zdjęcia produktów. Rozsądnie będzie wziąć pod uwagę także Pinterest oraz święcący triumfy TikTok.
Kolejny krok to wizytówka Google. W grę nie wchodzi bynajmniej drukowanie papierowych wersji, lecz zadbanie o to, aby ta internetowa była kompletna. Coraz więcej użytkowników najpierw analizuje treść na niej, a dopiero później odwiedza stronę sklepu. Warto tu podkreślić systematyczność w prowadzeniu każdego profilu, włącznie ze wspomnianą prezentacją w wyszukiwarce. Mało co tak frustruje potencjalnego kupca jak nieaktualne informacje. Drugi 'grzech' firmy to zbyt długa zwłoka w odpowiedzi na zapytania - lub brak kontaktu. Lekceważenie zapytań to prosta droga do zniechęcenia niedoszłego klienta, a także do negatywnej opinii o marce.
Niezależnie od naszego podejścia do aktywności w sieci musimy o niej myśleć. Współcześnie firmy prężnie walczą o uwagę kupujących. Prowadzą szeroko zakrojone akcje marketingowe, kuszą atrakcyjnymi promocjami oraz konkursami. Duże, znane mogą sobie pozwolić na współpracę z topowymi influencerami, którzy są żywą reklamą docierającą do tysięcy osób. Jak promować markę odzieżową, jeśli nie mamy takich zasobów? Poza kontaktem z potencjalnymi klientami w tzw. społecznościówkach możemy chwalić się wiedzą na blogu firmowym. Merytoryczne, ciekawe oraz przejrzyście pisane teksty przyciągają czytelników. A ci chętnie wracają, gdyż zżywają się z daną firmą.
Przy nieco większych środkach można przemyśleć artykuły sponsorowane w serwisach tematycznych. To też dobry sposób na przekierowanie ruchu na własną stronę. Taki portal skupia grupę docelową, co zwiększa szansę na dotarcie reklamy do najbardziej zainteresowanych. To odróżnia ów tekst od np. wpisu sponsorowanego na Facebooku, na który natrafiają przeróżni użytkownicy. Często łączy ich jedynie wiek, płeć czy miejsce zamieszkania. Fundusze przeznaczone na taką promocję to nierzadko pieniądze wyrzucone w błoto.
Jak widać, dbanie o wizerunek swojej firmy nie należy do prostych zadań. W dobie olbrzymiej konkurencji nie ma innego wyjścia niż pracowitość oraz duży nakład czasu. Jak wypromować markę odzieżową, aby zaistnieć w świadomości użytkowników? Odpowiednio określić target, a po ustaleniu odbiorców być z nimi w stałym kontakcie. Prócz tego, oczywiście, znaczenie ma jakość oferowanych ubrań, ich ceny, dostępność rozmiarów oraz szereg innych aspektów.
Zachęcamy do śledzenia kolejnych wpisów na temat promocji swojej firmy. Podsuwamy w nich optymalne rozwiązania, inspirujemy oraz dzielimy się wiedzą i doświadczeniem.